Trecutul

Trecutul e un fost prezent si uneori poate fi mai viu decat prezentul insusi. De noi depinde cat din trecut caram si in prezent.

Intre trecut si memorie exista o mare legatura, memoria fiind motorul acestuia. Ne-ar fi mult mai usor daca am putea alege ce amintiri sa pastram. Se pare insa ca acest lucru nu este posibil, cel putin nu prin metodele pe care le detinem si le putem folosi singuri asupra noastra. Poate hipnoza ar fi o cale de stopare a anumitor amintiri, insa nu ar fi o solutie tocmai buna sa fugim si sa nu ne asumam toate lucrurile care candva au fost parte din noi.

Fara trecut ne-am simti goi, ca si cum fiecare zi ar fi una noua. Probabil ca in cazul acesta am trai lucrurile cu o mai mare intensitate, asta pentru ca nu am avea la ce ne raporta. Si e mai bine sa percepi un lucru fara a-l privi din prisma altor experiente anterioare.

Trecutul ne arata unde am gresit, cat de mult am evoluat. El este o cutie a amintirilor pe care o putem deschide oricand si pe care o putem inchide atunci cand este cazul, pentru ca altfel exista riscul de a ne afecta si existenta actuala.

Nesiguranta viitorului apare atunci cand experientele pe care le-am trait ne-au lasat zgarieturi pe suflet. Aici intervine teama de a face o noua incercare. Lasand trecutul acolo unde ii e locul, am putea avea parte de o noua experienta, chiar daca merge in aceeasi directie.

In asta consta secretul reusitei. Debaraseaza-te de trecut, lasa-l in urma, pentru a putea trai ceva nou in fiecare zi. Orice experienta e unica, iar daca noi o comparam cu o alta asemanatoare, riscam foarte mult sa ii reducem sansele de a se materializa in deplina libertate. Ofera-i prezentului tau libertatea de a trai, nu-l mai tine incatusat!

Trecutul poate fi o temnita a prezentului, iar prezentul o trambulina catre viitor.Visele sunt proiectiile gandurilor noastre, pe care uneori nu le constientizam si ajungem intr-un moment in care ne intrebam: "de ce mi se intampla mie asta?" Poti fi convins ca un gand de-al tau sau ceva ce ai facut a atras acea intamplare. Pentru ca nimic nu se petrece la voia intamplarii, iar coincidente nu exista.

Mintea omului este o masinarie foarte complexa, insa omul nu i-a descoperit inca toate functiile.

La inceput nu cunosteam foarte multe despre telefoanele mobile, computere si nici ele nu posedau foarte multe functii. Foloseam telefonul strict pentru a suna pe cineva, pe cand acum acesta poate fi considerat un mini-computer. Daca inainte eram coplesiti de cele cateva aplicatii pe care le avea, acum le utilizam pe cele mai noi cu o mai mare usurinta si ne dorim ca tehnologia sa avanseze si mai mult.
Asa stau lucrurile si cu mintea noastra. Stim ca suntem capabili sa gandim, sa actionam, sa luam decizii, sa ne imaginam lucruri, insa ne refuzam ideea de a ne controla, ghida mintea, lacasul tuturor gandurilor noastre.

Cu timpul, vom fi uimiti si totodata mahniti ca nu am reusit sa ne dam seama ce mecanism minunat suntem si cat de mult putem lucra cu noi. In prezent, nu prea admitem nici macar ideea ca ne-am putea modela daca am vrea.

What goes around, comes all the way back around.

Gandindu-ne ca prezentul va fi candva trecut si totodata viitor, sa avem grija cum traim!

Comentarii

  1. Trecutul e trecut, iar viitorul incertitudine..... Trebui sa traim doar in prezent

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare