Vlad Mirita


tenorul cu voce de inger

Primele cuvinte care iti vin in cap atunci cand te gandesti la el: tenor, glas de inger, om serios care rade totusi destul de des, sensibil, iubitor de cai si de natura, de trai sanatos si de Dumnezeu. A, sa nu uit, iubeste nespus de mult Romania, fiind chiar fascinat de minunatiile ei.

Date oficiale: S-a nascut pe 2 august 1981 la Targoviste, s-a apucat de muzica dintr-o intamplare fericita, a reusit sa isi faca un nume pe fortele proprii, a castigat numeroase premii, a facut parte din productia "Tragedia lui Carmen", in regia lui Ion Caramitru, interpretand rolul lui Don Jose, a participat alaturi de talentata cantareata Nico la Eurovision, ii place sa calareasca,  se "incapataneaza" sa manance sanatos, iubeste traiul la tara si are patru caini.

Nu stiu cum il cunoasteti voi, dar mi-am propus sa aflam lucruri noi despre el astazi.

Care este pentru tine reteta unui trai frumos?

Vlad: Pe scurt- un trai in bună rânduială. Eu m-am gândit mult la ce a spus Hristos: "Cautati mai intai Imparatia Cerurilor si toate celelalte se vor adauga voua".Ce inseamna sa cautam Imparatia Cerurilor? Inseamna sa traim mereu sub cele 10 porunci sau mai bine zis sa facem mereu acest efort. Sa ne analizam tot timpul si sa ne imbunatatim tot timpul si in felul acesta, totul in jur se schimba. Si totodata perceptia ta fata de lume se schimba. Asa si bucuriile sunt mai mari, iar suferintele, neajunsurile, au mereu o justificare, sunt mult mai usor de suportat.

Ai un ritual zilnic? Lucruri pe care le faci pentru a avea o zi frumoasa?

Vlad: Incerc sa-mi fac rugaciunile dimineata si seara, apoi incerc sa ma gandesc cat mai mult la Dumnezeu si cum i-ar placea Lui sa fiu. Zilele pot fi frumoase sau pot fi urate....dar constanta ramane gandul la Dumnezeu si credinta ca El tine viata noastra cu bune si rele pe un fagas mântuitor. Parintele Galeriu spunea ca: " nimic nu e intamplator, totul e proniator", deci sa multumim pentru toate.

Crezi ca gandirea pozitiva te ajuta sa vezi altfel lucrurile? Si poate atrage alte lucruri bune?

Vlad: Gandirea pozitiva da, dar ancorata in credinta...nu asa o gandire "de capul ei".
Tu cum iti explici intalnirile dintre oameni? In fond, toti venim din aceeasi sursa si in acelasi timp de unele persoane ne simtim foarte apropiati si conectati in mod inexplicabil inca de la inceput. De ce?
Vlad: Intalnirile sunt iarasi un dar. Apar oameni care iti insenineaza sufletul...altii te necajesc, dar toti apar cu un scop. Din fiecare intalnire, daca suntem atenti, primim o adaugare sufleteasca. Noi ne deosebim de animale prin aceasta abilitate extraordinara de a comunica in mod complex, de a atinge sensuri adanci. Si intalnirea cu un alt om este intalnirea cu un alt univers creativ. Daca omul e viu se intelege, daca e "dihor" cum spunea Țuțea, n-ai ce univers sa accesezi , dar o concluzie tot tragi.

Crezi in ideea ca fiecare dintre noi are un suflet pereche? Si daca da, cum isi poate identifica cineva sufletul pereche?
VladCred ca se supraliciteaza un pic ideea de suflet pereche. Cred ca sufletele care se insotesc, sigur sunt compatibile sub anumite aspecte, se raporteaza la niste valori comune, comunica mai eficient, asta da. Dar de aici la sufletul pereche este cred eu, o distanta in timp care presupune un efort comun continuu al celor doi de a se slefui si de a se armoniza pana devin intr-adevar suflete pereche. Sunt cazuri cand unele cupluri traiesc drama despartirii pamantesti ...unul dintre ei se muta din lumea asta...moare, biologic vorbind. Si atunci celalalt nu-l poate inlocui cu nimeni, este de neinlocuit deci...cam asa vad eu sufletele pereche. Asadar cred in ideea de suflete cu predispozitie de a deveni suflete pereche.
Cum consideri ca isi poate cladi un cuplu o familie armonioasa si o casnicie trainica?
Vlad: Era sa incep sa scriu, dar mai bine ma abtin pentru ca nu-s credibil (rade)...sunt inca un burlac…deci nu se cade sa ma pronunt pe tema asta.
In ce fel ar trebui sa gandeasca si sa actioneze un tanar in ziua de azi pentru a reusi in viata? In sensul in care reusita inseamna sa faca ceea ce ii place, ceea ce iubeste.
Vlad: Se poate vorbi mult pe tema asta, dar as limita la un sfat: fiecare tanar care alege un drum sa isi aleaga si un mentor care a confirmat pe drumul respectiv, un mentor ajuta mult.
Te-am auzit spunand ca multumirea de sine nu este sanatoasa pentru ca te poti culca pe o ureche si sa iti stopezi astfel evolutia, pentru ca tu consideri ca esti bine asa cum esti. Tu cum te vezi ca om?
Vlad: Ma vad ca ma straduiesc, dar ma straduiesc la intensitati diferite, uneori mai mult, alteori mai putin.. Ma straduiesc sa evoluez, sa mai adaug. Incerc sa ma straduiesc, incerc sa ma raportez la Dumnezeu in cat mai multe din actiunile mele. Cat reusesc, Dumnezeu stie ...Dar daca trag linie si adun, observ ca sunt foarte leneș.
Cum poate deveni lumea in care traim o lume mai buna?
Vlad: Cu fiecare dintre noi, asa cum am spus...fiecare dintre noi suntem un univers creativ. Si totodata impactam un anumit anturaj, impactam niste spatii, locurile pe unde umblam si oamenii cu care intram in contact. Deci fiecare, straduindu-se sa fie mai bun ...va si reusi intr-o anumita masura. Astfel el schimba cu energia lui tot ce are legatura cu el, putin macar si tot schimba. Si asta este un lucru mare!
Ce faci atunci cand ceva nu iti este pe plac? Vorbesti deschis despre ceea ce te deranjeaza?
Vlad: Depinde…Nu imi permit prea des luxul acesta pentru ca am observat ca nu ajuta de cele mai multe ori. Omul este foarte delicat si se simte lezat destul de usor, deci daca te intereseaza sa rezolvi ceva si nu sa acuzi cu orice pret si sa judeci, e mai bine sa te abtii de cele mai multe ori si doar uneori sa vorbesti deschis. Daca simti ca cine te asculta are aceasta capacitate de a primi un sfat, o critica...E o chestiune delicata.
Iti place sa gatesti? Ce feluri de mancare preferi?
Vlad: Nu am inca tihna sa-mi stimulez astfel de aptitudini, gatesc extrem de rar.. Prefer mancarea facuta din produse de gospodarie, de curte. N-as spune bio sau eco...sunt termeni cam neclari, spun mancare de casa.
*Un joculet pe care l-am numit „jocul de 10” (trebuie sa alegi dintre cele doua varianta cea pe care o preferi)
Legume sau fructe (legume si fructe)
Sport sau somn lung (sport)
Teatru sau film (teatru si film)
Munte sau mare (munte si mare)
Zi si Noapte (zi si noapte)
Iarna si Vara (iarna si vara)
Medicamente sau retete naturale (clar retete naturale!)
Piata sau supermarket (piata)
Imbracaminte sport sau eleganta (ambele)
Surprize/imprevizibil sau totul bine calculat dinainte (combinate)
Cum gasesti industria muzicala? In Romania si in afara?
Vlad: Ne tot cautam de ani de zile si nu prea ne intersectam (rade). Glumesc…ce sa zic? Observ ca industria muzicala romaneasca se aliniaza tendintelor din afara si foarte multi se grabesc poate sa spuna: "este foarte bine, in sfarsit evoluam si noi", dar mie mi se pare ca ne transformam si ne pierdem identitatea. Poate exagerez, desi nu cred. Vad la nivel mondial o generatie intreaga de tineri, de sute de milioane de tineri captivata de o industrie muzicala care le umbla in cap si le instaleaza false idei despre viata. Ne uitam pe youtube la Lady Gaga- sute de milioane de vizualizari, la Rihanna la fel, etc. E un moment in care suntem pusi la incercare mai mult ca oricand si trebuie sa folosim instrumentul pe care-l avem la dispozitie fiecare dintre noi-se numeste discernamant.
Cine crezi ca au mai mult succes in industria muzicala romaneasca, femeile sau barbatii si de ce?
Vlad: Barbatii! Ma uit la cine umple salile cu platitori de bilete. De ce? Nu stiu.
In conditiile in care iubesti muzica, consideri ca sunt situatii in care poate influenta oamenii intr-un mod nu tocmai bun?
Vlad: Si in sens bun si in sens rau, depinde de mesaj, de atitudine, depinde de cine o face.
Care sunt cantaretii tai preferati? Ce muzica asculti?
Vlad: Imi place Tudor Gheorghe, imi place Nicolae Furdui Iancu , mai sunt cativa din generatia tanara de folcloristi care canta superb cum ar fi: Sebastian Stan, Vladuta Lupau si Paul Ananie, de exceptie. Tineri frumosi, care canta folclor autentic, elegant si foarte actuali in viata de zi cu zi. Ma si enerveaza cate-o data. De exemplu Paul Ananie cand da costumul de moroșan jos, pune șapca de rapper si pantalonii largi...sper sa-si revina Imi plac mult si in ultimul timp ii ascult foarte des. Apoi sigur ca imi plac marii solisti de opera, imi place mult Domingo, imi place Franco Corelli. Imi place acum Pablo Alboran, chiar foarte mult. Printre preferati se numara si Mihai Buca, protopsaltul Patriarhiei, are o voce superba si un cant ingeresc. Ce-mi mai place? Muzica flamenco...si arabian flamenco. Si imi mai plac si altii...
Esti o persoana energica? Ce activitati preferi in timpul liber?
Vlad: Prefer sa ma duc acasa la Targoviste si sa muncesc, sa fac agricultura, sa interactionez cu animalele sau sa merg cu caii la padure.
In plan muzical ce ne pregatesti?
Vlad: In aceasta toamna pregatesc impreuna cu pianistul meu Alex Burca si compozitorul Andrei Tudor lansarea unui cd cu muzica interbelica. Se numeste "Iubesc femeia"- Povestea Barbatului Interbelic.
Ai cochetat pana acum cu ideea de a aborda si alte genuri muzicale?
Vlad: Tot timpul fac asta de cand am inceput in 2002, am cantat tot: opera, pop, pop/opera, folclor, rock, muzica sacra, muzica bisericeasca....jazz n-am cantat.
Spune-ne un lucru pe care nu il stie nimeni (inca) despre tine
Vlad: Am mana stanga in ghips, am cazut si mi-a sarit degetul mic de la mana din incheietura- ceva ce nu stie nimeni nu detin.
Ce iti doresti sa se intample in viitorul apropiat? (pe toate planurile)
Vlad: Imi doresc sa nu se mai impuste oamenii. Dau scroll pe Facebook la news feed si intre fotografiile de pe la mare sau din locatii exotice de prin concediile unor prieteni, apar copii decapitati sau mutilati de gloante din Syria, Fasia Gaza...etc. Sa le vezi alaturate ramai perplex... Sa-i multumim Lui Dumnezeu ca la noi e pace!

Comentarii

  1. Un om de bine, ma bucur mult sa citesc despre astfel de oameni. multumesc si tu vlad sa ne incanti cat mi mult timp de acum inainte.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare